Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/52275
Название: Social image of the entrepreneur
Авторы: Maksimova, Nataliya Gennadievna
Ключевые слова: entrepreneurship education; social function; way of life; entrepreneurship; обучение; предпринимательство; социальные функции; образ жизни
Дата публикации: 2018
Издатель: Томский политехнический университет
Библиографическое описание: Maksimova N. G. Social image of the entrepreneur / N. G. Maksimova // Journal of Economics and Social Sciences. — 2018. — № 13. — [5 p.].
Аннотация: Currently the role of entrepreneurship has a special significance. The entrepreneur in the world is considered as “an engine” of a scientific and technological progress, a creator of spiritual and material benefits and the owner of special personal qualities. He/she is able to change the values of society and cultural traditions in addition to creating "new" ones. The new aspects of social function belonging to the entrepreneur can be observed. Entrepreneurship is a social and economic phenomenon that is necessary for the effective society development. Moreover, entrepreneurship education is a social order of the State. The purpose of training is not to turn everyone into entrepreneurs, but to help to understand entrepreneurial thinking, to see the world in different perspectives, to ensure the production of new knowledge. This paper formulates the concept of “entrepreneurial skills for a University student”.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/52275
Располагается в коллекциях:Journal of Economics and Social Sciences

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
jess-62-300.pdf155,44 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.