Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/46157
Title: | Возможности применения категориального метода главных компонент в педагогических исследованиях |
Other Titles: | Possibilities of application of catpca in educational research |
Authors: | Долгих, И. В. |
Keywords: | электронные ресурсы; интеллектуальный анализ; математические методы; образовательные учреждения; психолого-педагогические исследования; Data mining |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Изд-во ТПУ |
Citation: | Долгих И. В. Возможности применения категориального метода главных компонент в педагогических исследованиях / И. В. Долгих // Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине : сборник научных трудов IV Международной научной конференции, 5-8 декабря 2017 г., Томск : в 2 ч. — Томск : Изд-во ТПУ, 2017. — Ч. 1. — [С. 367-369]. |
Abstract: | In this article we give an overview of the possibilities of the categorical method of principal components as a correct alternative to the widely used classical method of principal components. We view CatPCA as a method of Educational Data Mining and see the further development of this method in pedagogical research. |
URI: | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/46157 |
Appears in Collections: | Материалы конференций |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
conference_tpu-2017-C24_V1_p367-369.pdf | 324,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.