Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/46157
Title: Возможности применения категориального метода главных компонент в педагогических исследованиях
Other Titles: Possibilities of application of catpca in educational research
Authors: Долгих, И. В.
Keywords: электронные ресурсы; интеллектуальный анализ; математические методы; образовательные учреждения; психолого-педагогические исследования; Data mining
Issue Date: 2017
Publisher: Изд-во ТПУ
Citation: Долгих И. В. Возможности применения категориального метода главных компонент в педагогических исследованиях / И. В. Долгих // Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине : сборник научных трудов IV Международной научной конференции, 5-8 декабря 2017 г., Томск : в 2 ч. — Томск : Изд-во ТПУ, 2017. — Ч. 1. — [С. 367-369].
Abstract: In this article we give an overview of the possibilities of the categorical method of principal components as a correct alternative to the widely used classical method of principal components. We view CatPCA as a method of Educational Data Mining and see the further development of this method in pedagogical research.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/46157
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conference_tpu-2017-C24_V1_p367-369.pdf324,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.