Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/25661
Title: Исследование готовности иностранных студентов к переходу на электронное обучение
Other Titles: Readiness of foreign students analysis to e-learning
Authors: Шерстнёва, Анна Игоревна
Имас, Ольга Николаевна
Keywords: иностранные студенты; электронное обучение; электронные учебники; самостоятельная работа; самостоятельное обучение; математика
Issue Date: 2014
Citation: Шерстнёва А. И. Исследование готовности иностранных студентов к переходу на электронное обучение / А. И. Шерстнёва, О. Н. Имас // Уровневая подготовка специалистов: электронное обучение и открытые образовательные ресурсы : сборник трудов I Всероссийской научно-методической конференции, 20-21 марта 2014 г., Томск. — Томск : Изд-во ТПУ, 2014. — [С. 314-316].
Abstract: The readiness of foreign students to study by e-learning is considered in the article. E-learning is regarded by National Research Tomsk Polytechnic University like much promise direction of education. This system of education supposes self-study of students using electronic teaching textbooks prepared by teachers. Authors describe experiment that was made to estimate the level of self-dependent work of foreign students. Observational results show deficient level of motivation, orderliness and responsibility of freshmen. On the basis of the results authors suggest the conclusions and the guidelines about actions and organizational steps, which could increase readiness of foreign students to e-learning transition.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/25661
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conference_tpu-2014-C09-129.pdf311,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.