Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/25784
Title: СРС как средство оптимизации учебного процесса студентов неязыкового вуза
Other Titles: Independent work of students as a means of optimizing the learning process of students of the non-linguistic institutes
Authors: Гутарева, Надежда Юрьевна
Keywords: учебные процессы; студенты; неязыковые вузы; инженерное образование; творческие способности; мотивация; самостоятельные работы
Issue Date: 2014
Citation: Гутарева Н. Ю. СРС как средство оптимизации учебного процесса студентов неязыкового вуза / Н. Ю. Гутарева // Уровневая подготовка специалистов: электронное обучение и открытые образовательные ресурсы : сборник трудов I Всероссийской научно-методической конференции, 20-21 марта 2014 г., Томск. — Томск : Изд-во ТПУ, 2014. — [С. 28-31].
Abstract: The notion "self-study" is carried out from methods of teaching foreign languages, Russian language and physiology point of view in the article. The main principles of such education are considered. The author focuses on the advantages or positive things of the application of independent learning activities and considers other methods of such education in works of Russian and foreign scientists. The purpose of the work - to establish the significance of self-study application of students of nonlinguistic high school, on the example of learning English and Russian languages, where the language is a major incentive to disclose the identity of the student.
Статья раскрывает понятие "самостоятельная работа" с точки зрения методики обучения иностранным языкам, русскому языку и психологии. Указываются основные принципы такого обучения. Основное внимание в работе автор акцентирует на достоинствах применения самостоятельной учебной деятельности и рассматривает иные методы такого обучения в трудах отечественных и зарубежных ученых. Цель работы - определение значимости применения самостоятельной работы студентов неязыкового вуза, на примере обучения английскому и русскому языкам, где язык выступает главным стимулом раскрытия личности студента.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/25784
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conference_tpu-2014-C09-008.pdf455,72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.