Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/40531
Title: Лексическая репрезентация образа Монголии в интернет-дискурсе
Authors: Хурэлбаатар, Ууган-Эрдэнэ
metadata.dc.contributor.advisor: Салосина, Ирина Викторовна
Keywords: межкултурная коммуникация; интернет- дискурс; туристический субдискурс; новостной субдискурс; образ; cross-cultural communication; internet-discourse; tourist subdiscourse; news subdiscourse; image
Issue Date: 2017
Citation: Хурэлбаатар У. Э. Лексическая репрезентация образа Монголии в интернет-дискурсе : бакалаврская работа / У. Э. Хурэлбаатар ; Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ), Кафедра русского языка как иностранного (РКИ) ; науч. рук. И. В. Салосина. — Томск, 2017.
Abstract: Работа посвящена исследованию лексической репрезентации образа Монголии в Интернет-дискурсе. Данная тема особо актуальна в современном мультикультурном обществе, когда основным средством общения между людьми становится Интернет. Цель работы: выявить особенности лексической репрезентации образа Монголии в Интернет-дискурсе. Основные методы исследования: теоретический анализ научной литературы, анализ словарных дефиниций, лингвосмысловой анализ текстов. В начале мы исследуем туристический субдискурс, далее — специфику новостного. В результате исследования мы делаем выводы о роли глаголов в текстах новостей и прилагательных — в описаниях Монголии на сайтах туристи ческих компаний.
Abstract. Currently, we live in an open multicultural society, so we have to understand each other. Due to the modern trend that our life is flowing in The Global Net, it becomes essential to perceive other languages’ concepts that are widely presented in social nets and support their availability. The present article examines lexical representation of Mongolia image in the Internet-discourse. The main paper aim is to find out the structure of Mongolia image. The described methodology includes a theoretical analysis of researches and linguistic text analysis. Firstly, we study tourist subdiscourse in the Internet. Secondly, we found a specific of news subdiscourse. As a result, we make some conclusions about the verb role in news and adjective value in tourist subdiscourse.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/40531
Appears in Collections:Выпускные квалификационные работы (ВКР)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TPU408656.pdf913,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.