Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/68327
Title: Модель изменения целевых предпочтений потребителей под воздействием информационных стимулов
Other Titles: Dynamic model of consumer target preferences influenced by information effects
Authors: Исмагилов, Р. Р.
metadata.dc.contributor.advisor: Семенов, Михаил Евгеньевич
Keywords: предпочтения; потребители; стимулы; компьютерные программы; прогнозирование; сбор данных; социальные сети
Issue Date: 2021
Publisher: Томский политехнический университет
Citation: Исмагилов, Р. Р. Модель изменения целевых предпочтений потребителей под воздействием информационных стимулов / Р. Р. Исмагилов ; науч. рук. М. Е. Семенов // Перспективы развития фундаментальных наук : сборник научных трудов XVIII Международной конференции студентов, аспирантов и молодых ученых, г. Томск, 27-30 апреля 2021 г. : в 7 т. — Томск : Изд-во ТПУ, 2021. — Т. 3 : Математика. — [С. 34-36].
Abstract: This article provided designing a program to model social selection and social influence of consumers. The dynamic actor-oriented model has been implemented by the RSiena package. Model effects estimates, their standard errors, and t-convergence coefficients were obtained using the method of moments. P-values of goodness of fit of indegree and outdegree distribution test are equal to 0.496 and 0.629 respectively which indicates good quality of the proposed model.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/68327
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conference_tpu-2021-C21_V3_p34-36.pdf215,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.