Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/31272
Название: Definition of the term "creativity" in the works of foreign authors
Авторы: Sushko, Anastasiya Viktorovna
Ключевые слова: творческая личность; креативная среда; творческие способности; креативность
Дата публикации: 2016
Издатель: Томский политехнический университет
Библиографическое описание: Sushko A. V. Definition of the term "creativity" in the works of foreign authors / A. V. Sushko // Journal of Economics and Social Sciences. — 2016. — № 8. — [4 p.].
Аннотация: The universal general theory of creativity does not exist. Creativity has been analyzed by scientists for hundreds years. The term "creativity" in translation from Latin (creatio) means "creation". "Creativity" is a process of creative activity of a person. This activity is resultants a new innovative product. Creativity is manifestation of the creator. The creator is the person who induces creative activity. The creator is responsible for the product he has created. The most well- known researchers of "creativity" are J. Guilford (1953) and E. Torrance (1988). Other authors claim that there are three aspects of creativity: person, process and product (N.Aderson (1990), T. Amabile (1998), E.Barron (1981), R.Woodman (1993), N.King (1990), etc.)."Creativity" is an ability of a person to use knowledge, skills and abilities for creation of a product for a short time. Progressive way of development demands product creativity, as it is essential for further success of extension.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/31272
ISSN: 2312-2978
Располагается в коллекциях:Journal of Economics and Social Sciences

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
jess-57-189.pdf189,97 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.