Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33667
Название: | Functional Bilingualism: Definition and Ways of Assessment |
Авторы: | Nagel, Olga Temnikova, Irina Judith Wylie Koksharova, Nataliya Faritovna |
Ключевые слова: | двуязычие; английский язык; билингвизм; кросс-культурные коммуникации |
Дата публикации: | 2015 |
Издатель: | Elsevier |
Библиографическое описание: | Functional Bilingualism: Definition and Ways of Assessment / O. V. Nagel [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 213-224]. |
Аннотация: | The purpose of the article is to research an issue concerning the bilingual status of students majoring in English as a foreign language at Tomsk State University and similar universities. The authors focus on a brief description of types of bilingualism to define the category best suited to the EFL students and discuss the complementing uses of traditionally accepted (TOEFL+ etc.) and alternative language assessment procedures (The Peabody Picture Vocabulary Test) for the stated target group to assess their competence in international education and balanced cross-cultural communication. |
URI: | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33667 |
Располагается в коллекциях: | Материалы конференций |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.625.pdf | 240,25 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.